maybe these times are born to howl these ballads

Malmö är en ung kvinna
hon har packat sina tunga andetag
i en resväska av fuskläder
det gör lite ont i hennes bröstkorg när hon andas
omringar midnattssommardimma
får oss att släppa taget om våra fördomar
men inte om våra pretentioner
Hon läker oss
Hon rör sig som en hebreisk haiku
Såhär nära
Viskar vackra virvlande visor i mina öron
Nu blir det kanske annorlunda
Nu blir detta kanske den enda
Dessa tider är kanske skapta för att utsöndra dessa ballader
Jag behöver en öl
Jag behöver en ung kvinna
som gör lite ont i min bröstkorg
när jag andas
Jag tänker på allt sex jag aldrig haft
Jag är nästan pank
Hotellrum har schampooflaskor lika stora som patroner
och jag vet att det finns mycket smartare män
som aldrig kommit såhär långt

Vackrare också.


Översatte den tidigare dikten till svenska. Funkar den bättre så?


åsikter

dela dina tankar:

ditt namn:
kom ihåg mig?

din e-brevlåda: (publiceras ej)

ditt virtuella ställe:

åsikt:

trackback
RSS 2.0