dogs are heartbeats at your feet

Malmöbo i en månad nu, och det känns helt okej. Trots tidigare diktanalyser i ämnet. Stella och jag bor i en fantastisk trea i Heleneholm, nära Dalaplan. 87 kvadratmeter på tionde våningen med utsikt över hela Malmö innerstad. Helt otroligt. Jobb har vi fått också, Stella är personligt assistent och jag själv drygar runt om dagarna med en pärm och försöker värva bidragsgivare till Läkare Utan Gränser. Vissa helger kan ni även se mig som servitör på Restaurang Hickory nära Triangeln.

Jag har läst mycket de senaste två månaderna. Snart läst ut min tredje Bukowski-roman (Kvinnor) och ska dessutom börja på On The Road av Kerouac på riktigt igen. Började ju läsa den i höstas men sen skulle killen jag lånat den av flytta. Knepigt. Sen vet jag dock inte, läsa mer Bukowski kanske. Eller Dumskallarnas Sammansvärjning, har hört att den ska vara helt genialisk. Några tips eller förslag? Jag gillar dryga antihjältar och enkelt språk. Helst i jag-perspektiv.

Det regnar i Malmö idag. Åskväder. Dags att ta en snabb dusch och sen dricka en kopp kaffe. Jobbet börjar vid elva. Wish me luck.


Dagens video fick mig att skratta rakt ut (Eller då lol som vissa säger):




åsikter

dela dina tankar:

ditt namn:
kom ihåg mig?

din e-brevlåda: (publiceras ej)

ditt virtuella ställe:

åsikt:

trackback
RSS 2.0