I don't like mondays

Ni vet känslan. Man har gått och lagt sig sent, man kanske har suttit uppe länge och skrivit, målat, sett på film eller haft sex med någon åtminstonde hyffsat vacker individ. Problemet är dock att det var söndag igår, och idag är det måndag. Man vaknar, långsamt, inte av att väckarklockan eller mobilen låter utan mer av den där horribla insikten... Den där gropen i magen som säger dig att: Fan i helvete... Jag har försovit mig. Precis så började min dag idag, för inte så länge sen. Lagom irriterande.

Ikväll tänker jag skriva ett inlägg här om dynamiken på folkhögskolor. Främst för att jag snart avslutat två år på en och känner mig som lite av en expert på ämnet.


Dagens citat:

"I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book."
- Groucho Marx


Dagens video:
Richard Bates från säsong 3 av Californication får för mycket att dricka. Resultatet? Fantastiskt.


åsikter
Petra säger:

Det är nästan lika illa som när man vaknar innan klockan ringer. Panikslagna fem-tio-femton minuter som man försöker använda till att tvinga sig själv att somna om, trots att man vet att det inte går.

2010-04-12 @ 12:05:58
Petras lekplats: http://danyael.soclog.se

dela dina tankar:

ditt namn:
kom ihåg mig?

din e-brevlåda: (publiceras ej)

ditt virtuella ställe:

åsikt:

trackback
RSS 2.0