bright star

Prinsessan


Hon var perfekt, och jag saknar henne så mycket att jag tror jag kommer dö. Hon blev bara 7 år gammal. Den 24/4 2010 så gick hon bort, hastigt. Troligtvis ryggen eller nacken, kanske ett blodkärl. Hon hittades en julafton i Ronneby, och adopterades kort därefter av en ung och fluffig Josef i Karlskrona. Där hon irriterade skiten ur allt och alla med sitt eviga prasslande i persienner och nervältande av tunga föremål från hyllor. Ibland på folks huvuden.

Nasilme, hennes namn, är Tolkien-alviska och betyder "Mitt Stjärnljus." För det var det hon var för mig. Hon var evig, en Gudinna. Min Prinsessa. Kvar är hennes adoptivlillasyster Felisia, även hon en sköldpaddskatt (Teckningen). Skänk de båda gärna en tanke om ni har tid.

Inget jävla citat ikväll.

åsikter
Erika säger:

<3 (en tanke)

2010-04-26 @ 22:28:30
Erikas lekplats: http://propertyoferika.blogg.se/
det spelar ingen roll säger:

många tankar till den fina katten <3

2010-04-26 @ 23:28:19
Petra säger:

Nasilme <3

2010-04-28 @ 09:36:49
Petras lekplats: http://danyael.soclog.se
Lisen säger:

många tankar Må lilla buskatten ha det bra i nästa liv/himlen/nirvana/vad man nu vill tro på.

2010-04-28 @ 17:01:12

dela dina tankar:

ditt namn:
kom ihåg mig?

din e-brevlåda: (publiceras ej)

ditt virtuella ställe:

åsikt:

trackback
RSS 2.0