a hangover is the wrath of grapes

Dock så är jag inte bakfull! Hallelujah. Stella har gjort sitt första inlägg på bloggen också. Gott. Jag kan glädja er läsare med att vi nu är uppe i ungefär 50 unika sidvisningar om dagen. Det är fan inte helt illa, tänker jag!

Mitt rum ser lite ut som en krigszon. Ölflaskor, ölburkar, vinflaskor, och en och annan avliden kulturarkofta ligger och dräller. Dessutom har någon spritt ett pussel i 52 delar över hela rummet. Ja, jag pratar om en kortlek som nu likt en spetälsk prostituerads spetsunderkläder och kroppsdelar strax före akten, spritt sig runtom min levnadsyta. Jag har en hel del att göra senare idag, märker jag. Just nu är jag alldeles för upptagen med att lyssna på Rikard Wolff och vara glad över solskenet.

På fredag, nu den 16'e så är det Kvalfinal i Malmö inför SM i Poetry Slam. En Malmömästare ska koras och de fyra medlemmarna till Malmölaget ska bestämmas. 9 Poeter tävlar om platserna samt den prestigefyllda titeln! Bland annat jag. Det hela går av klockan 19:00 på Café Barbro. Be there! Slå på mig på Facebook så kan ni få inbjudan till eventet om ni inte redan har fått en.

De som ska tävla förutom mig är: Hans Appel, Lovisa Appelqvist, Lina Arvidsson, Peder Isak, Oscar Johansson, Vilska Lindgren, Amanda Lindholm och Rijal Mbamba.

Det kommer med andra ord bli otroligt fett. Dessutom är det gratis inträde, hur kan man missa något sådant om man hävdar sig ha bra smak? Var där! Säger jag.

Dagens citat:

"My mother never saw the irony in calling me a son of a bitch."
- Jack Nicholson

åsikter
Petra säger:

Jacks mamma är fail.

2010-04-14 @ 18:19:03
Petras lekplats: http://danyael.soclog.se
Ingenjören säger:

Eller så tillhörde Jacks mamma en lite nyare våg av feminism, vem vet?

2010-04-17 @ 11:12:21

dela dina tankar:

ditt namn:
kom ihåg mig?

din e-brevlåda: (publiceras ej)

ditt virtuella ställe:

åsikt:

trackback
RSS 2.0